Stretching

Blog / Sport / Trening / 4 listopada 2014

Panie i panowie: rozciąganie ważnym elementem treningu jest!
Pamiętajmy o tym, bo za często zaniedbujemy ćwiczenie gibkości. Odpuścić łatwo, bo po treningu jesteśmy zmęczeni, bo się śpieszymy bo późno, bo… Można by długo wymieniać. Czasami lepiej skrócić trening „właściwy”, a wykonać ćwiczenia rozciągające. Nie mam tu na myśli jedynie treningu kolarskiego – rozciągamy się także po bieganiu, pływaniu, wizycie na siłowni czy co tam kto ćwiczy.
Jakie będziemy mieli korzyści ze stretchingu? Powiększenie zakresu ruchu, ale także przyspieszenie regeneracji poprzez lepsze ukrwienie mięśni i ich rozluźnienie. Oczywiście rozciągając się wzmacniamy także ścięgna.
Dlaczego to wszystko tu piszę? Ano dlatego, że odpuściłem stretching co zaowocowało kontuzją kolana – urwany przyczep mięśnia czworogłowego. W efekcie przez dłuższy czas nie będę mógł uprawiać żadnego sportu przy którym używa się nóg. Jako, że „mądry Polak po szkodzie” uczcie się na moich błędach.

cyclingirl.pl_1024


Tagi:



Ania
Ania
Od 2 lat dumna posiadaczka roweru szosowego. Sezon 2013 poświęciła na dopasowanie roweru, aby w 2014 roku startować w ramach Pucharu Polski w Rowerowych Maratonach Szosowych. Rok 2015 to co raz dłuższe dystanse. Osiągnięcia 2014: pokonanie dystansu 336 km w 20 h i I miejsce w kategorii K2 w Pucharze Polski w Rowerowych Maratonach Szosowych. Marzy, aby kiedyś przejechać 1008 km w 3 dni.




Previous Post

Masa Krytyczna kontra święta

Next Post

Spinning, czyli 9 powodów dla których warto




More Story

Masa Krytyczna kontra święta

Dziś w wielu mediach pojawił się temat organizacji Masy Krytycznej tuż przed 1 listopada. Oczywiście jak zwykle...

31 October 2014